Img 0083 Frits Van Der Vlis Medium

eHerkenning voor MijnKadaster Diensten

De 1e beheerder van Mijn Kadaster binnen jouw organisatie heeft eherkenning nodig. 1 juli 2024 is de uiterste datum. Check via dit filmpje of de 1e beheerder al eHerkenning heeft.

Wij leggen je graag uit wat er gaat veranderen. Maar belangrijker: wij helpen je, zodat je je geen zorgen hoeft te maken.

Vanaf 1 juli moet je inloggen via eHerkenning om bij sommige documenten van het Kadaster te komen. Daarmee verkleint het Kadaster de kans op misbruik bij het gebruik van deze openbare registers.

Dit geldt voor onze klanten voor de (1e) beheerder. De (1e) beheer van het MijnKadaster account moet een persoonlijke eHerkenning op niveau 3 hebben en deze koppelen aan MijnKadaster.

Er is een filmpje om te controleren wie eerste beheerder is zodat je weet wie eHerkenning nodig heeft. Eén medewerker kan met eHerkenning voor meerdere organisaties gemachtigd worden om te handelen. Zo hoef je niet voor elke organisatie, regio of bedrijf apart eHerkenning aan te vragen.

De wijziging rondom eHerkenning heeft geen impact op de manier hoe gebruikers bij Klic Beheer of in de Klic App inloggen.

eHerkenning (nog) niet geregeld? Volg deze stappen

(✓) Stap 1 : dienstverlener (je hebt eHerkenning voor MijnKadaster Diensten nodig)

(✓) Stap 2 : wie gaan eHerkenning gebruiken (eerste beheerder van Mijn Kadaster account)

(✓) Stap 3 : betrouwbaarheidsniveau (je hebt minimaal EH3 nodig)

Stap 4 : personen machtigen (zie stappenplan eHerkenning aanvragen)

Stap 5 : kies een eHerkenning leverancier (zie erkende leveranciersoverzicht)

Stap 6 : activeer en test 

Bekijk de video om te controleren of het goed is ingesteld.